The management of the business and organizational components of IT projects is the key for success in the actions of consolidation and rationalization fixed by corporate strategies. We provide services and solutions consistent with the real business needs according to the results to be obtained and promoting the best cost/benefit ratio. ICT Governance 

  • definition of the strategic plan of the ICT systems and Operational Planning
  • management of the business requirements
  • management of complex projects and programs
  • projects regarding the reduction of ICT management’s costs (TCO)

Business Process Management

  • Accelerated Business Analysis to optimize the delivery of BPM with predefined solutions and reference models
  • Definition and adoption of the Business Rules Management
  • Improve the integration of processes to ensure that the vision of the process is fully integrated into the company
  • Design and implementation of Business Application Process Management

Service Management

  • management of changes, configurations and versions of IT environment
  • Asset Management
  • Service Desk Management
  • Service Portfolio Management

ICT Architect

  • Definition, design and ICT enterprise architecture management
  • Definition of  the “internal”  standards and of the timeframes of validity of products and technologies
  • Plan of evolution of systems (road map)
  • Definition of the general organization of the data (data model) and of the application software
  • Definition of logical and  standard procedures for the acquisition, management and use of ICT resources (procurement and governance)

Infrastructure Management

  • Management and design of IT infrastructures
  • Proactive management: it provides the necessary support to minimize risks in the management of the infrastructure and to prevent the arising of problems. This modality meets operative requirements concerning maintenance and implementation, providing tips, advices and answers to the  questions of the customer regarding design, development and use of infrastructure
  • Reactive management: it is aimed at the management and resolution of  the arising problems and the performance of activities which by their own nature can not be planned in advance

Application Management

  • Management of all phases of the application lifecycle, from routine to corrective, adaptive and evolutionary maintenance, through well-established best practices such as ITIL
  • Management of different  software releases (development, test and production)
  • Integration of existing management systems with the re-engineering of processes and new system implementations

La gestione delle componenti organizzative e business dei progetti IT è l’elemento chiave del successo nelle azioni di consolidamento e di razionalizzazione imposte dalle strategie aziendali. Forniamo servizi e soluzioni coerenti con le reali necessità aziendali in funzione dei risultati da ottenere e favorendo il miglior rapporto costi/benefici.

ICT Governance
  • definizione del piano strategico dei Sistemi ICT e Pianificazione Operativa
  • gestione dei requisiti del business
  • gestione progetti e programmi complessi
  • progetti di riduzione dei costi di gestione ICT (TCO)
Business Process Management
  • Analisi accelerata del business  per ottimizzare la delivery del BPM con soluzioni predefinite e modelli di riferimento
  • Definizione e adozione delle Business Rules Management
  • Migliorare l’integrazione dei processi per assicurare che la visione di processo sia integrato completamente all’interno della società
  • Progettazione e implementazione della Business Application Process Management
Service Management
  • Gestione delle modifiche, configurazioni e versioni dell’ambiente IT
  • Asset Management
  • Service Desk Management
  • Service Portfoglio Management
ICT Architect
  • Definizione, progetto e gestione dell’architettura ICT aziendale,
  • Definizione degli standard “interni” e degli archi temporali di validità di prodotti e tecnologie piano evolutivo dei sistemi (road map)
  • Definizione dell’organizzazione generale dei dati (modello dei dati) e del software applicativo
  • Definizione delle logiche e delle procedure standard per l’acquisizione, gestione ed utilizzo di risorse ICT (procurament e governance)
Infrastructure Management
  • Gestione e progettazione delle infrastrutture informatiche
  • Proactive Management : fornisce il supporto necessario a minimizzare i rischi nella gestione dell’infrastruttura e a prevenire l’insorgere di problemi. Questa modalità risponde a esigenze operative di carattere manutentivo ed evolutivo, fornendo suggerimenti, consigli e risposte a quesiti del cliente in materia di progettazione, sviluppo e utilizzo dell’infrastruttura.
  • Reactive Management : mirato alla gestione e risoluzione delle problematiche insorgenti e allo svolgimento di attività che per propria natura non possono essere preventivamente programmate.
Application Management
  • Gestione di tutte le fasi del ciclo di vita dell’applicazione dalla manutenzione ordinaria, correttiva, adattativa e evolutiva, attraverso consolidate best practice, quali ad esempio ITIL.
  • Gestione delle diverse release del software (sviluppo, test e produzione).
  • Integrazione degli esistenti sistemi di gestione con la re-ingegnerizzazione dei processi e nuove implementazioni di sistemi.